Autoservice Apeldoorn

 

De afgelopen twintig jaar heeft een klein, schoon-rijdend bedrijf in de kuststad Leeside een stijlvol autootje geproduceerd en verkocht aan een volkomen nietsvermoedend publiek. Deze auto was de geboorte van iets heel goeds en slechts voor de Nederlanders.

Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de produktie van dit kleine machientje is vele jaren bekend geweest onder de naam Corona. Dit is in feite al zo sinds het bedrijf begon met de productie van hun piepkleine coupé, en alleen bij gelegenheid is de naam van het merk veranderd in The Corona Group. De eerste paar modellen waren duidelijk gemodelleerd naar de Austin Healey en de MG W aan weerszijden van deEmergency Car. Deze auto’s waren gemakkelijk te onderscheiden van hun broers en zussen door hun bijna volledig verborgen achterste passagierscompartiment; in tegenstelling tot de Maxima’s waar dit bijna een cliché was. Helaas heeft het ontbreken van een gedocumenteerde herkomst voor de auto er vaak toe geleid dat The Corona Company een particuliere verkoper is geworden en in het verleden in verband is gebracht met verdwijningen van modeltesters, en heeft het verder roddels, speculaties en onzekerheid verspreid.

ongehoord

Helaas is The Corona Company de laatste jaren in een Stamfordeway-situatie geraakt met kopers, werknemers en de City of London Police als gevolg van de talrijke voorgevoelige e-mails en SMS-berichten van het bedrijf Ky, die de hulpdiensten complimenteerde voor hun snelle responstijden wanneer daarom werd gevraagd, en de hooggewaardeerde Corona-koeriers die verantwoordelijk zijn voor het afleveren van de standaard Corona-bagage van het centrum van Londen naar de plaats van bestemming, en vice versa. Er wordt ook gespeculeerd dat de Corona Group heeft samengespannen met een bekende dief om kogels in de planten en auto’s van het bedrijf te plaatsen, en aangezien zij exorbitante prijzen hebben geboden in vergelijking met hun voertuigen voor zendingen, heeft de politie de groep actief in het oog gehouden en onderzocht.

Uit interne documenten die door theStandard zijn ingezien, blijkt dat het in Nederland gevestigde hoofdkantoor van het bedrijf is benaderd door officieren van het Combined Forces Special Reaction team (CFR), de politie-eenheid die de Explosive Ordnance Officers (EOD) omvat die op het hoofdkwartier zijn gestationeerd. Gevreesd wordt dat het uploaden van de documenten en documentatie op de website van het bedrijf in feite een list was om zich voor te doen als een erkend bedrijf. Het adres van het hoofdkantoor van de onderneming bevindt zich namelijk in de buitenwijken van Wageningen, Nederland, belter VolkswagensProduction and Development (P&D) Center. In tegenstelling tot dit aanwakkeren van de vertrouwelijkheid is uit verdere lekken van informatie over The Corona Group gebleken dat het bedrijf een enorm succesvolle onderneming is met een wereldwijde omzet van miljarden dollars (stelt u zich eens voor hoe de oliejagers zich zouden voelen als zij deze olie serieus zouden nemen en in hen zouden investeren) en dat zij in feite het loodje legden toen zij faillissement aanvroegen ten gevolge van hun huidige financialBull.

Vandaag is The Corona Enterprise een Leerbedrijf met een stabiele eigenaar plus een voortdurende ontwikkeling en facilitering op de erkende wijze van haar kernwaarden en kernwaarden en als zodanig een wenselijke winstgevende entiteit.

Het nieuwe ontwerp leunt zwaar op de sterke punten van zijn voorganger, maar wil het merk naar een creatiever en technischer niveau tillen.

Een nieuw gezicht en een doeltreffender opvoeding van het merk moeten het helpen de negatieve aspecten ervan te doorbreken, zoals de perceptie in vele kringen dat de commerciële werking ervan armzalig en op zijn best middelmatig is, en zullen hopelijk de Corona naar sterrendom leiden in het VK, Amerika en Australië, met de erkende uitzondering van de websitehttp://www.corona.com.auand de creatieve en technische bekwaamheid tonen die nodig is om het merk eerder vroeger dan later naar de top te brengen.

Het bedrijf heeft al een imago voor zichzelf gecreëerd met zijn ontwerpfilosofie “Carefully Forwarding” en heeft dit gedurende zijn hele bestaan gehandhaafd, waaruit blijkt dat het bedrijf uiteenlopende merkwaarden hanteert in de omgang met klanten en met de milieu-uitdagingen waarmee wij allen worden geconfronteerd.

Zij hebben zich een sterke samenleving en individuele trekken eigen gemaakt, gestreefd naar verbetering rondom, alle strepen van meningsuiting gekregen, en toch trots een stapje verder gegaan, verlangend de beste te zijn, en in hun huidige ruimte (het voertuig) te anticiperen op en te voldoen aan de toenemende vraag met een flexibiliteit van ideeën en oplossingen voor de kernfuncties, geheel in overeenstemming met de laatste trends en de behoeften van de klant.

Hoewel klein van omvang, is de onderneming erin geslaagd een van de toonaangevende internationale merken te worden, die zich niet alleen bezighoudt met de beste engineering-, ontwerp- en bedrijfsprocedures, maar ook met haar klanten, haar vakmanschap en haar sociale verplichtingen, waarmee zij zich laat gelden als ‘s werelds maatstaf voor professionele uitmuntendheid.

De dochteronderneming van de Toyota Motor Corporation, in Japan bekend als de Toyota Motor Corporation of Toyota Industries, Ltd., werd op 17 juni 1937 opgericht door Kiichiro Toyoda. Het eerste bedrijfsvoertuig van het bedrijf was een middelgrote Toyota AA 1908, ook opgericht in juni, gevolgd door de AA in 1950, de Toyota AA en de Toyota AA gecombineerd. De Toyota Motor Division werd opgericht op 17 mei 1967.